donderdag 26 april 2007

Mateus - Een zuiders tintje in het noorden

Vandaag ben ik terug na een weekje vakantie in Spanje en is het tijd voor een nieuw berichtje op de Blog. Andalusie was mooi en vooral het Alhambra was geslaagd. Design avant-la-lettre, kan je wel zeggen. De prachtige Moorse gedetailleerde stijl heeft wel iets en ik kom dan ook weldra met een berichtje met mijn favorieten ....

Na zo'n Zuiders weekje ben ik ook helemaal in de sfeer van kleur, kleur en nog eens kleur. Vandaag is dan ook een ideale dag om Mateus keramiek in de kijker te stellen.

Dit bedrijfje in Stockholm heeft een flair voor speciale patronen. Ze komen dikwijls met eigenzinnige decoraties op hun borden, tassen en kannen die echt typisch zijn voor hun design.

Verder staat Mateus ook gekend voor de kleuren die zij gebruiken. Sterk, maar toch niet overdadig.

Deze geel met lila combinaties mogen gerust bij mij thuis de tafel versieren. Klik op de foto's voor een vergrootte versie.

Op www.mateus.se vind je nog meer inspiratie en ook info over de verdeelpunten.


/ Nancy



Foto: www.mateus.se




Foto: www.mateus.se

Geen opmerkingen: